מזה כ- 16 שנה אני מחנכת ילדים בגיל הרך, בשנים האחרונות אני צופה מעט בחשש בשינוי שחל בתרבות היומיומית של הילדים בגן, מבחינת הצורך העז והשימוש היומיומי שלהם במחשב.
שנים רבות היו הילדים מצפים בכל יום להגיע לגן על מנת לשחק במשחקים הסוציודרמטים.
פינות המשפחה, הרופא והקוביות היו הפינות המבוקשות ביותר בזמן הפעילות והילדים היו רבים על התור להיכנס לתוכן.
כיום פינות אלו אינן מבוקשות כלל, התורים הארוכים המשתרכים ליד המחשבים והמריבות היומיומיות להגיע למשחקי המחשב גורמים לי לחשוב, האם אבדה התמימות? האם המחשב הוא התחליף לפינות הגן המסורתיות? שילוב המחשב בגילאי הגן, האם זה טוב או רע? האם זוהי דרך חדשה ושונה לקדם ילדים או האם זה פוגע בהתפתחותם החברתית?
אני תוהה האם זוהי המציאות החדשה ועלינו לקבלה ולנסות להפיק את המיטב ממנה.
כולנו יודעים שהילדים היום הרבה יותר מפותחים טכנולוגית מבעבר, בלחיצת מקש אחד הם מגיעים לכל המשחקים והאתרים הרצויים ואף יודעים דברים רבים יותר מהמבוגרים.
משחקי המחשב מטפחים כישורי חשיבה גבוהים ויכולות התפיסה של הילדים גבוהות בהרבה מבעבר ועל כך אין עוררין.
הקשרים החברתיים שנוצרים כיום הם שונים, הכל דרך משחקי המחשב, אני צופה בהנאתם המרובה של הילדים כשהם רואים את חבריהם משחקים במחשב, מתלהבים ביחד איתם ואף נותנים להם עצות ומקווה שמציאות חדשה זו אכן טובה ותועיל ולא תפגע בהתפתחותם החברתית.
אין לי תשובות לכאו או לכאן וכמו שאני תמיד אומרת ימים יגידו ואז נדע האם המחשב תרם או הזיק לילדי הגן.
שנים רבות היו הילדים מצפים בכל יום להגיע לגן על מנת לשחק במשחקים הסוציודרמטים.
פינות המשפחה, הרופא והקוביות היו הפינות המבוקשות ביותר בזמן הפעילות והילדים היו רבים על התור להיכנס לתוכן.
כיום פינות אלו אינן מבוקשות כלל, התורים הארוכים המשתרכים ליד המחשבים והמריבות היומיומיות להגיע למשחקי המחשב גורמים לי לחשוב, האם אבדה התמימות? האם המחשב הוא התחליף לפינות הגן המסורתיות? שילוב המחשב בגילאי הגן, האם זה טוב או רע? האם זוהי דרך חדשה ושונה לקדם ילדים או האם זה פוגע בהתפתחותם החברתית?
אני תוהה האם זוהי המציאות החדשה ועלינו לקבלה ולנסות להפיק את המיטב ממנה.
כולנו יודעים שהילדים היום הרבה יותר מפותחים טכנולוגית מבעבר, בלחיצת מקש אחד הם מגיעים לכל המשחקים והאתרים הרצויים ואף יודעים דברים רבים יותר מהמבוגרים.
משחקי המחשב מטפחים כישורי חשיבה גבוהים ויכולות התפיסה של הילדים גבוהות בהרבה מבעבר ועל כך אין עוררין.
הקשרים החברתיים שנוצרים כיום הם שונים, הכל דרך משחקי המחשב, אני צופה בהנאתם המרובה של הילדים כשהם רואים את חבריהם משחקים במחשב, מתלהבים ביחד איתם ואף נותנים להם עצות ומקווה שמציאות חדשה זו אכן טובה ותועיל ולא תפגע בהתפתחותם החברתית.
אין לי תשובות לכאו או לכאן וכמו שאני תמיד אומרת ימים יגידו ואז נדע האם המחשב תרם או הזיק לילדי הגן.
גם אותי זה מאוד מפחיד.
השבמחקאני רואה את ההבדל אצל אחיינים שלי.
כשהייתי עושה בייביסיטר לגדול לפני כמה שנים היינו משחקים ביחד, מתרוצצים ומבלים.
עם הקטן זה אחרת,
כל מה שהוא רוצה זה לשחק במחשב או לראות קופיקו.