יום ראשון, 1 ביולי 2012

CLEAN OUR CLOUD

פעילי גרינפיס ידועים לכולנו בניסיונם הכן והאמיתי לשנות את העולם וליצור עולם טוב יותר, נקי יותר, עולם שנוכל לחיות בו תוך איזון מלא עם הטבע, בשנים האחרונות שמענו רבות על ההפגנות שערכו, הפעולות שניסו כדי לשמור על הטבע, על בעלי חיים שעומדים להיכחד, על השימוש הרב מדי בפחם המשפיע על כדור הארץ ועוד דברים רבים למען עתידנו.

בחודשים האחרונים החלו פעילי גרינפיס ליזום פעילויות, הפגנות ועצומות בכל רחבי העולם על מנת להעביר מסר ליצרנית האייפד והאיפון שיעבירו את מרכזי הנתונים שבאמצעותם הם מספקים שירותי ענן למיליוני משתמשים, לפעילות המבוססת על אנרגיה נקייה מתחדשת.
מסתבר שקיים דו"ח הנקרא CLEAN OUR CLOUD, הדו"ח ערך מעקב אחר שירותי הענן, בדק חברות אינטרנט ויצרניות מחשבים, הדו"ח מעלה נתון מדאיג שהחברות משתמשות באנרגיה מזהמת, שמקורה בשריפת פחם ובתחנות כוח גרעיניות, הנעת שירותי הענן באמצעות פחם, פירושה זיהום אוויר ויותר פליטת גזים, הגורמים להתחממות הגלובלית.
במסגרת הקמפיין מנסה גרינפיס לעורר את מודעות הצרכנים לכך, שלא רק המכוניות או הסוללות החד פעמיות גורמות נזק סביבתי, אלא גם קונסולות המשחק, הטלפון הסלולרי, המחשב והטלוויזיה.

קייסי הארל, אנליסט IT בגרינפיס, טוען: "נכון שאם היינו רוצים פשוט להפסיק את הזיהום שנגרם מטכנולוגיה, ריסון הצריכה ותכנון בר קיימא היו התחלה מצוינת, אבל לטכנולוגיה יש גם פוטנציאל עצום בהפחתת פליטת גזי חממה, הדרך קדימה היא באמצעות הפחתה משמעותית של ההשפעות הסביבתיות של מגזר הטכנולוגיה, בעזרת כימיה ירוקה, שימוש באנרגיה מתחדשת, הארכת טווח השימוש במוצרים וקניה נבונה. (לקוח מתוך מאמר שפורסם "בממון" בעיתון "ידיעות אחרונות"  הכותב: רוני שני, ב .2012 1.7 ).
לדעתי, החברות הרבות העוסקות בפיתוח הטכנולוגיה כמו מייקרוספוט, אפל ואמזון תורמות רבות לפיתוח עולם טכנולוגי,עולם טוב יותר, עשיר יותר בתוכנות, גאדט'ים ועוד, אך עלינו כצרכנים  וכמורי דרך, לנסות לחשוב איך אנו מכניסים לתוך מערכת החינוך את היתרונות והחסרונות של השימוש בטכנולוגיה, להביט קדימה לעתיד ולהבין ששימוש נרחב, יגרום לנזק בלתי הפיך מבחינת זיהום האוויר לכדור הארץ ולחשוב על עתיד ילדינו, עלינו כצרכנים לחשוב "ירוק", להיות צרכנים מודעים, אנשים מוסריים, לספר לחברים על הסכנות הכרוכות בשימוש רב בגאדט'ים חדישים, ללמד לקנות מוצרים בצורה חכמה, לחשוב מה באמת דרוש לנו ולא לקנות כול דבר חדש שיוצא לשוק, לנסות לבחור במוצר הירוק ביותר שיש ואז אם כולם יעשו מאמץ למען הסביבה, הסביבה תחייך לכולנו...




מצורף סרטון מהיוטיוב המתאר את פעילי גרינפיס בניסיון להשפיע על חברת מייקרוסופט בהרצליה, הפעילים יזמו ניקיון חלונות החברה "מלכלוך הפחם",  במטרה להעביר את המסר השלילי בשימוש רב בפחם.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה